2013. április 30., kedd

A Csajághy-porcelán







Csajághy Laura vagyok porcelánfestő. Tanulmányaimat a Török Pál Szakközépiskolában végeztem, mint üvegműves, de valahogy ez a szakma nem okozott nekem örömöt így nekivágtam a porcelánfestészet tanulásának, ahol egy volt Herendi festő tanított ki engem mindarra amit ma tudok. Mikor elvégeztem a 3 éves OKJ-s szakmát megvettem a kemencémet és azóta is gyártom a kis Csajághy porcelánokat. Ez a számomra egyetlen olyan tevékenység, ami megnyugtat miközben dolgozom és azt is boldogabbá teszi aki a magáénak tudhat egy eredeti Csajághy porcelánt.

Azt is mondhatnám a porcelánfestészet az én kis Zen kertem, ahova bárki beléphet.

Régi időkben a porcelán más néven„ fehér arany”, az arany értékével vetekedett és hatalmas uralkodók versengtek egymással kié lesz meg előbb a porcelán előállításának a kulcsa.

Ma is fontos értéket képvisel, mikor elővesszük nagyanyánk féltve őrzött 100 éves készletét. A gyengéden meghúzott vonalakban, pedig felsejlik a múlt, ám ez a fajta művészet már nem része mindennapjainknak. A nagymama készlete is megkopik idővel és végül a minta már felismerhetetlenné válik rajta, de én ezen segíthetek újrafestem a tál kopott aranyozását, kiegészítem a hiányzó részeket, visszaadom a porcelán régi pompáját, hogy a család újra elővehesse a nagyi gyűjteményét és ne csak féltse az üvegajtós szekrényben, ez által az emberben újra előtörhetnek a régi gyerekkori emlékek amikor még nem volt annyira kopott a nagyi terítéke.

Ha viszont nincs ötlete mit adjon szeretteinek ajándékba egyedi kívánság esetén megfestem ön számára azt amit egyedül nem tudna megtervezni. Megalkotom valakinek a portréját lehet az ember vagy éppen a kis kedvence. A családi címert is porcelánra festhetem így büszkén mutogathatja ősei hagyatékát. Ha különleges díszítést szeretne fürdőszobájába csempeképet is festek, legyen bármi is a kívánsága.

Alkalmak amikre festhetek önnek: Esküvői porcelán, karácsony, megemlékezés, szülinap, nőnap, évforduló, Valentin nap és még sok egyéb .

S ne feledjék:
”A művészet lemossa a lélekről a mindennapok porát."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése