2013. május 15., szerda

Azt hiszem itt az ideje,hogy folytassam a blogomat.Aki netán követi az én kis irományaimat azt végig vezetem most egy porcelán megfestésén.
Az első kép:


Amit itt láttok egy gyors vázlat papírra vetve mielőtt festéshez kezdek.Miután a rajz kész ráteszek egy átlátszó papírt és újból rárajzolom a képet(ami jelen esetben Rómeó és Júlia) majd egy tűvel szorosan egymás mellé lyukakat szúrok a vonalak mentén, ezután...

ráragasztom celluxszal  a papírt a kiszemelt porcelánra,fogok egy szén darabot dörzspapíron végig húzom, a szén port pedig vattával felviszem a felületre..





 Ráfestem a megfelelő színnel a kontúrokat,ami alapján tovább fejlődik a kép...
ezek után rakom fel az első szín réteget főleg satír ecsettel,aminek halványnak és vékonynak kell lennie,mint a képen látható nem árt néha egy kis furfang(az egyik szivartartót erkéllyé alakítottam át),jöhetnek a vadabb  és sötétebb színek..
 szépen ruhát festünk a szerelmes párnak,hisz nem maradhatnak ruha nélkül:)persze itt is több réteg vár még ránk és akkor még hol van az arcuk..
íme a gerle pár önfeledt mosolya, amit nagyon vékony hegyű ecsettel viszek fel...
a virágok kihagyásával felviszem a buja,zöld  tájat(én szeretek néha kilépni a "keretből")ezt már vastagabb ecsettel teszem,de mint mindig fontos hogy vékony legyen a hegye..
előkerülnek az apró részletek és az árnyékok és kivirágzik a táj is...
ráfestem üresen a szalagot,majd sutty be a kemencébe.Ilyen lesz a porcelán 800 fok égetés után, fél napig ég a kemencében aztán pár órán át csak hűl. Ezt követően a szalagra ráírtam arany festékkel egy kis szöveget és azt újból betettem a kemencébe égetni.Szinte lelépnek a hamutálról.

Ez a munka itt csak pár percnek tűnhet,de a valóságban hetekig tartó élvezet volt, pontosan: 40 óra.
Egy ilyen tárgy csodásan feldob bármilyen helyiséget:)

Alias :Laura








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése